Wyszukiwałeś:

krajowe

. Znaleziono 1850 wyników.

Znaleziono w kategoriach:

Reklama:

Wyniki wyszukiwania dla: krajowe

Spróbuj też wyszukać: krajowe nr60 krajowe 57

Następna strona wyników »Twoje wyniki wyszukiwania (41 - 50 z 1850 wszystkich):

Toruń przymierza się do przebudowy placu bp. J. Chrapka

Władze Torunia przymierzają się do przebudowy jednego znajniebezpieczniejszych skrzyżowań w mieście, czyli placu bp. J.Chrapka.  Radni miasta zadecydowali o zaciągnięciu 300 tys. złzobowiązania na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Na placu bp.J. Chrapka krzyżują się trzy drogi krajowe: nr 1,15 i 80.

 

Są pieniądze na drogi krajowe w Zamościu

Podpisana została umowa o dofinansowanie projektu „Przebudowa ulic:Legionów (DK 17,74), Al. Jana Pawła II (DK 17) i Hrubieszowskiej (DK 74)w Zamościu". Całkowita wartość projektu wynosi ponad 26,6 mln zł, zczego unijne dofinansowanie to ponad 22,6 mln zł.

 

Przebudowa DK 73 znowu przesunięta

Przebudowa drogi krajowej nr 73 została przesunięta do realizacji dopiero poroku 2013. Władze województwa świętokrzyskiego uznają decyzję oprzesunięciu inwestycji za bulwersującą i niezrozumiałą.

 

Obwodnica Jeleniej Góry wychodzi z ziemi

Ruszyła budowa obiektów inżynierskich na południowej obwodnicyJeleniej Góry. Zadanie obejmuje budowę odcinka drogowego o dł. 2.1 km,węzła drogowego nad drogą krajowa nr 3, budową dwóch obiektówmostowych oraz wiaduktu kolejowego nad torami PKP. Całkowita wartość projektuwynosi prawie 125 mln zł z tego dofinansowanie ze środków EuropejskiegoFunduszu Rozwoju Regionalnego ponad 46 mln zł.

 

Najwięcej pieniędzy na ósemkę

Okazuje się, że w tym roku na Podlasiu najwięcej pieniędzy pochłonąinwestycje realizowane na krajowej ósemce . - Największe inajważniejsze inwestycje białostockiego oddziału GDDKiA to budowaekspresowego odcinka ósemki z Białegostoku do Jeżewa oraz obwodnicyZambrowa - mówi Rafał Malinowski, rzecznik prasowy GDDKiA wBiałymstoku. - Bieżący rok będzie kluczowy dla ich realizacji . - Na tympierwszym odcinku nasze wydatki całkowite planujemy na około 360milionów złotych. Chodzi tu o roboty budowlane, nadzór czy wykupygruntów. Natomiast na obwodnicę Zambrowa w tym roku oddział wyda około180 milionów złotych.

 

Bezpieczniej na DK 91 w Piotrkowie Trybunalskim

Podpisana została umowa o dofinansowanie dla projektu poprawy bezpieczeństwaruchu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 91 w Piotrkowie Trybunalskim.Całkowity koszt realizacji projektu wynosi prawie 9,5 mln zł, w tymdofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to blisko 7,3 mlnzł.

 

Opłaty za oświetlenie dróg jak kukułcze jajo

Kilka miesięcy temu została podjęta akcja regulacji stanu prawnegooświetlenia przy drogach krajowych w miejscach, gdzie GDDKiA ponosiła jeszczejego koszty. Obecnie opłaty za oświetlenie dróg krajowych ponosićbędą samorządy. Wyjątkiem są autostrady i drogi krajowe – tu zaświatło płaci GDDKiA.

 

Wydatki na utrzymanie dróg są zbyt małe

Mimo ambitnych inwestycji drogowych na poziomie ponad 80 mld zł w latach2007-2013, poważnym problemem jest degradacja infrastruktury drogowej. Dotyczyto głównie dróg, za które odpowiadają samorządy, jednakrównież dróg krajowych. Sytuację ma poprawić przyjęte 22 marcaprzez Radę Ministrów rozporządzenie w sprawie dróg krajowych lubich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną orazwysokości stawek opłat elektronicznych. Według szacunków rządu, wokresie 2011-2018 wpływy z opłaty elektronicznej wyniosą 14,2 mld zł,wzbogacając konto Krajowego Funduszu Drogowego, który z kolei finansujeinwestycje drogowe.

 

Gęsto na śląskich drogach

Prawie 5 tys. pojazdów na dobę to średni dobowy ruch pojazdów nadrogach wojewódzkich w naszym regionie śląskim. Średni dobowy ruchpojazdów (SDR) dla całej sieci dróg wojewódzkich wwojewództwie śląskim poza miastami na prawach powiatu obejmującej 1217km dróg wyniósł 4895 pojazdów/dobę. To o ok. 17 proc.więcej niż pięć lat temu. Natomiast na śląskich„krajówkach” SDR wyniósł 18 300 P/dobę i był ookoło 35% większy niż SDR w roku 2005.

 

Czy Polska będzie drogowym skansenem Europy?

- Polska nie może skazywać się na pozostanie drogowym skansenem Europy.Istotne zwiększenie wydatków na budowę i modernizację dróg wostatnich latach to spory wysiłek ze strony państwa, jednak skala zaległościbyła ogromna. Zdając sobie sprawę z trudnej sytuacji budżetowej należystwierdzić, iż państwo powinno przyjąć pewne priorytety i twardo się ichtrzymać. Skoro dotychczas za priorytetowe uznawano budowanie dróg, niemożna się z tego wycofywać – uważa ekspert Pracodawców RP,Piotr Wołejko.

 

Przejdź do Forum » Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Zadaj je na Forum Motoryzacyjnym mojeauto.pl!

 
Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017