Wyszukiwałeś:

krajowy X

system X

poboru X

opolat X

. Znaleziono 16 wyników.

Znaleziono w kategoriach:

Reklama:

Wyniki wyszukiwania dla: krajowy system poboru opolat

Następna strona wyników »Twoje wyniki wyszukiwania (1 - 10 z 16 wszystkich):

Gra o Krajowy System Poboru Opłat

GDDKiA zakończyła przyjmowanie wniosków w przetargu na wybórwykonawcy Krajowego Systemu Poboru Opłat na drogach krajowych. System zaczniedziałać, zgodnie z przyjętymi wcześniej założeniami, w połowie 2011 roku.

 

Gra o Krajowy System Poboru Opłat

GDDKIA zakończyła pierwszy etap przetargu na budowę Krajowego Systemu PoboruOpłat. Do drugiego etapu postępowania zakwalifikowano sześć firm ikonsorcjów. Cztery wnioski złożone w pierwszym etapie postępowaniaprzetargowego nie spełniły warunków udziału w postępowaniu.Podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu jest planowane na lipiec br.,uruchomienie systemu nastąpi 1 lipca 2011 roku.

 

Czy pobór opłat za korzystanie ze wszystkich dróg jest uzasadniony?

Polska jest jednym z największych krajów w UE posiadającym bardzo dobreperspektywy dla wdrożenia systemu poboru opłat drogowych i wykorzystywanych wtym celu rozwiązań telematycznych. Szansą są nowe drogi i dobre położeniePolski jako kraju tranzytowego.  Jego wdrożenie to duża inwestycja, wymagająca dokładnego przygotowania. A według Kapsch TrafficCom decyzjao objęciu opłatami wszystkich istniejących dróg, w tym drógniższej kategorii, może nie być najbardziej efektywna ekonomicznie.

 

E-myto: wątpliwości i kontrowersje

Wdrożeniem elektronicznego systemu poboru opłat drogowych zaczyna być dlawszystkich zmorą. Przeciągają się procedury przetargowe, wciąż nie wiadomona jakiej technologii opierał się będzie wdrażany system, ile potrwa jegowdrożenie, ile będzie kosztował i czy ktoś na nim zarobi. A przyszliużytkownicy systemu, kierowcy i przewoźnicy mają coraz więcej obaw, żee-myto uderzy ich mocno po kieszeni.

 

Krajowy System Poboru Opłat zamiast winiet

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg nabudowę i zarządzanie Krajowym Systemem Poboru Opłat (ETC). Zwycięzcąprzetargu jest konsorcjum Kapsch, z którym GDDKiA planuje jeszcze wpaździerniku podpisać umowę. Wykonawca zobowiązał się, że dotrzymaterminu uruchomienia systemu - 1 lipca 2011 roku. 19,5 mld zł to spodziewanezyski Skarbu Państwa z Krajowego Systemem Poboru Opłat – informujeGDDKiA.

 

W połowie 2011 ciężarowe już bez winiet

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz konsorcjum Kapschpodpisały umowę na zaprojektowanie, dostawę oraz obsługę Krajowego SystemuPoboru Opłat (ETC). System będzie gotowy 1 lipca 2011 roku.  Wielkośćprzychodów z systemu ETC w ciągu obowiązywania umowy, czyli w latach2011-2018 szacowana jest na 19,5 mld zł. System ETC obejmie docelowo ok. 2000km autostrad, 5000 km dróg ekspresowych i 600 km dróg krajowych. Wposzczególnych latach przychody Skarbu Państwa będą wynosić od ponad360 mln zł do 3,7 mld zł.

 

Test Systemu Poboru Opłat na A4 Wrocław-Gliwice

1 czerwca 2012 roku zostanie uruchomiony manualny pobór opłat nafragmencie autostrady A4 Wrocław/węzeł Bielany Wrocławskie - Gliwice/węzeł Sośnica, zarządzanej przez GDDKiA. Opłatami za przejazd tym odcinkiemzostaną objęte pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej mniejszej lubrównej 3,5 t. Obowiązujące stawki za przejazd 1 km autostrady to 0,05zł dla motocykli i 0,10 zł dla samochodów osobowych.

 

NIK: Są nieprawidłowości w sieci viaTOLL

Najwyższa Izba Kontroli, choć pozytywnie ocenia wprowadzenie systemuelektronicznego poboru opłat na drogach publicznych, to jednak znalazła szereguchybień w działaniu sieci viaTOLL.

 

GDDKiA: Z viaAUTO płynniej na punktach poborów opłat

Od dzisiaj na placach poboru opłat Żdżary, Stryków, Karwiany iŻernica, na zarządzanych przez GDDKiA odcinkach autostrad A2 i A4, wydzielonezostały bramki dedykowane dla samochodów osobowych wyposażonych wviaAUTO. Dzięki temu ma poprawić się płynność ruchu przy autostradowychbramkach.

 

Elektroniczny system zamiast autostradowych bramek

Odchodząca wicepremier Elżbieta Bieńkowska rekomenduje swojemu następcyelektroniczny system poboru opłat za autostrady z urządzeniem pokładowym(tzw. OBU). Nowy system ma umożliwić pobór opłat w sposóbbezbramkowy, czyli bez istnienia barier w postaci miejsc poboru opłatpowodujących ograniczenia w ruchu. W przypadku spiętrzeń ruchu np. w okresiewakacyjnym ma zaś wyeliminować zatory i sytuacje zagrażające bezpieczeństwuczy zdrowiu uczestników ruchu.

 

Więcej informacji? » Za dużo wyników wyszukiwania? Spróbuj wyszukać dokładniej: "krajowy system poboru opolat".

Przejdź do Forum » Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Zadaj je na Forum Motoryzacyjnym mojeauto.pl!

 
Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017