bmw f30 jaki silnik najmniej awaryjny



Wstęp do modelu BMW F30

BMW F30 to trzecia generacja popularnej serii 3 niemieckiego producenta, która zadebiutowała na rynku w 2012 roku. Model ten jest dostępny w różnych wersjach silnikowych, zarówno benzynowych, jak i dieslowskich. Wybór odpowiedniego silnika może być kluczowy dla długotrwałego i bezproblemowego użytkowania samochodu. Najmniej awaryjnym silnikiem, który można znaleźć pod maską BMW F30, jest jednostka oznaczona symbolem N20.

Silnik N20 – najmniej awaryjny w BMW F30

Silnik N20 to czterocylindrowy motor benzynowy o pojemności 2.0 litra, który został wprowadzony do produkcji w 2011 roku. Zastosowano w nim technologię TwinPower Turbo, co pozwoliło na osiągnięcie moc od 184 do 245 KM. Wyróżnia się on nie tylko wysokimi osiągami, ale przede wszystkim niską awaryjnością.

Zdecydowana większość problemów z tym silnikiem wynika z niewłaściwej eksploatacji lub zaniedbań ze strony użytkowników. Regularne przeglądy i wymiana oleju co 10-15 tysięcy kilometrów gwarantują długą i bezproblemową pracę silnika N20. Ważne jest również korzystanie z wysokiej jakości paliwa, co zapobiega uszkodzeniom wtryskiwaczy i układu turbo.

Inne silniki BMW F30

BMW F30 oferuje również inne jednostki napędowe, które jednak nie cieszą się tak dobrą opinią jak silnik N20. Przykładowo, model 320d wyposażony jest w silnik diesla oznaczony symbolem N47. Mimo że jest to jednostka bardzo ekonomiczna i dynamiczna, to niestety często występują w niej problemy z łańcuchem rozrządu.

Podobnie jest w przypadku sześciocylindrowych silników benzynowych serii N55. Chociaż są one bardzo mocne i dają dużo radości z jazdy, to niestety często dochodzi w nich do awarii turbosprężarki. Wymiana tego elementu jest bardzo kosztowna, dlatego też te silniki nie są polecane dla osób szukających najmniej awaryjnego samochodu.

Podsumowując, jeśli szukasz BMW F30 z najmniej awaryjnym silnikiem, powinieneś zdecydować się na model z jednostką N20. Pamiętaj jednak o regularnej konserwacji i odpowiednim traktowaniu samochodu – to gwarancja długiej i bezproblemowej eksploatacji.