e90 jaki silnik najmniej awaryjny



Wstęp do silników BMW serii E90

BMW serii 3, kodowane jako E90, jest jednym z najbardziej popularnych modeli niemieckiego producenta. Wytwarzane od 2005 do 2013 roku, te samochody są znane ze swojej wydajności i niezawodności. Ale jaki silnik w BMW E90 jest najmniej awaryjny? To pytanie często zadają sobie potencjalni nabywcy tych aut na rynku wtórnym. Wybór odpowiedniego silnika może znacznie wpłynąć na koszty eksploatacji i ogólne doświadczenie z jazdy.

Silniki montowane w BMW E90 to zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Każda z nich ma swoje zalety i wady, ale niektóre z nich są bardziej niezawodne niż inne. Poniżej przedstawiamy przegląd najpopularniejszych silników używanych w tych samochodach.

Najmniej awaryjne silniki benzynowe

Jeśli chodzi o silniki benzynowe, jednym z najbardziej niezawodnych jest sześciocylindrowy silnik N52B25. Ten 2,5-litrowy silnik o mocy 218 KM jest uważany za jeden z najlepszych i najtrwalszych silników BMW. Charakteryzuje się płynną pracą, dobrą dynamiką i stosunkowo niskim zużyciem paliwa. Co więcej, jest wolny od typowych problemów związanych z silnikami benzynowymi, takimi jak uszkodzenia układu VANOS czy podciśnieniowe pompy paliwa.

Innym godnym uwagi silnikiem benzynowym jest czterocylindrowy N46B20. Ten 2,0-litrowy silnik o mocy 150 KM jest bardziej ekonomiczny niż jego sześciocylindrowy odpowiednik, ale również mniej dynamiczny. Mimo to, jest uważany za solidną jednostkę napędową, która nie sprawia większych problemów w eksploatacji.

Najmniej awaryjne silniki diesla

W przypadku silników wysokoprężnych sytuacja wygląda nieco inaczej. Tutaj najmniej awaryjnym silnikiem jest sześciocylindrowy M57D30. Ten 3,0-litrowy turbodiesel o mocy od 231 do 286 KM to prawdziwy koń roboczy. Jest nie tylko wydajny i dynamiczny, ale także trwały i odporny na uszkodzenia. Jego głównym atutem jest fakt, że nie ma typowych problemów związanych z silnikami diesla, takich jak uszkodzenia turbosprężarki czy problemy z wtryskami.

Innym godnym uwagi silnikiem diesla jest czterocylindrowy N47D20. Ten 2,0-litrowy turbodiesel o mocy od 116 do 184 KM jest bardziej ekonomiczny niż jego sześciocylindrowy odpowiednik, ale również mniej dynamiczny. Mimo to, jest uważany za solidną jednostkę napędową, która nie sprawia większych problemów w eksploatacji.