focus mk3 jaki silnik



Wstęp do wyboru silnika Ford Focus MK3

Ford Focus MK3, wprowadzony na rynek w 2011 roku, jest jednym z najpopularniejszych modeli kompaktowych na świecie. Znany ze swojej niezawodności i wszechstronności, Focus MK3 oferuje szeroki wybór silników do wyboru. W zależności od Twoich indywidualnych potrzeb i preferencji, możesz wybrać między różnymi wersjami benzynowymi i dieslowskimi. Wybór odpowiedniego silnika jest kluczowy dla optymalizacji osiągów samochodu oraz efektywności paliwowej.

Silniki benzynowe dostępne dla Forda Focusa MK3 obejmują zarówno tradycyjne jednostki wolnossące, jak i nowoczesne turbodoładowane EcoBoost. Te ostatnie są szczególnie popularne ze względu na ich zdolność do generowania znacznej mocy przy niskim zużyciu paliwa. Jednakże, jeśli często podróżujesz na długie dystanse lub przewozisz ciężkie ładunki, może okazać się, że silnik diesla będzie dla Ciebie bardziej ekonomiczny.

Rozważania dotyczące silników benzynowych

Silniki benzynowe Forda Focusa MK3 to doskonały wybór dla tych, którzy szukają zwinnej i dynamicznej jazdy. Wersje 1.0 EcoBoost oferują doskonałą równowagę między osiągami a ekonomią paliwa, dostarczając do 125 KM mocy przy zużyciu paliwa na poziomie około 5 l/100 km. Dla tych, którzy szukają większej mocy, dostępne są również wersje 1.6 i 2.0 EcoBoost, które oferują odpowiednio do 182 KM i 250 KM.

Wszystkie silniki benzynowe Forda Focusa MK3 są wyposażone w technologię Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing), która optymalizuje zarówno moc jak i efektywność paliwową poprzez precyzyjne sterowanie czasem otwarcia zaworów. To sprawia, że silniki te są nie tylko potężne, ale także wyjątkowo ekonomiczne.

Rozważania dotyczące silników dieslowskich

Silniki diesla Forda Focusa MK3 to idealny wybór dla tych, którzy często podróżują na długie dystanse lub potrzebują dodatkowej mocy do przewozu ciężkich ładunków. Wersje 1.6 TDCi oferują do 115 KM mocy przy bardzo niskim zużyciu paliwa – zaledwie około 4 l/100 km. Dla tych, którzy szukają jeszcze większej mocy, dostępna jest również wersja 2.0 TDCi, która oferuje do 163 KM.

Podobnie jak ich odpowiedniki benzynowe, silniki diesla Forda Focusa MK3 są wyposażone w zaawansowane technologie zapewniające optymalizację osiągów i efektywności paliwowej. Wszystkie modele dieslowskie są wyposażone w system Common Rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii, co pozwala na precyzyjne dostosowanie dostarczanej mocy do aktualnych potrzeb kierowcy.