ford focus mk3 jaki silnik benzynowy wybrać



Wstęp do wyboru silnika benzynowego Ford Focus MK3

Ford Focus MK3, produkowany w latach 2011-2018, to jeden z najpopularniejszych modeli kompaktowych na świecie. Jego różnorodność silników pozwala na dostosowanie samochodu do indywidualnych potrzeb i preferencji kierowcy. Wśród dostępnych jednostek napędowych znaleźć można zarówno silniki diesla, jak i benzynowe. W tym artykule skupimy się jednak na tych drugich, aby pomóc Ci dokonać najlepszego wyboru. Przy wyborze odpowiedniego silnika warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów takich jak moc, zużycie paliwa czy koszty eksploatacji.

1.0 EcoBoost – mały silnik o dużej mocy

Silnik 1.0 EcoBoost to jedna z najbardziej popularnych jednostek napędowych stosowanych w Fordzie Focus MK3. Jest to trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 litra, który jest dostępny w trzech wariantach mocy: 100 KM, 125 KM i 140 KM. Dzięki technologii turbo osiąga on bardzo dobre parametry przy relatywnie niskim zużyciu paliwa. Średnie spalanie wynosi około 5-6 litrów na 100 km, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na samochód tej klasy. Dodatkowo, silnik ten charakteryzuje się niskim poziomem emisji CO2, co czyni go jednym z bardziej ekologicznych wyborów. Warto jednak pamiętać, że silniki EcoBoost wymagają regularnej i starannej obsługi, a ich naprawa może być kosztowna.

1.6 Ti-VCT – sprawdzony i niezawodny

Druga propozycja to silnik 1.6 Ti-VCT. Jest to czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra, który generuje moc od 85 do 125 KM w zależności od wersji. Ten model silnika jest znany ze swojej niezawodności i długowieczności. Choć nie oferuje on tak dobrych osiągów jak EcoBoost, to jednak jego eksploatacja jest tańsza i mniej skomplikowana. Średnie zużycie paliwa wynosi około 7-8 litrów na 100 km, co jest wartością typową dla samochodów tej klasy z podobną jednostką napędową.

Podsumowując, zarówno silnik 1.0 EcoBoost jak i 1.6 Ti-VCT są dobrymi wyborami dla Forda Focus MK3. Wybór między nimi powinien zależeć przede wszystkim od indywidualnych preferencji i oczekiwań kierowcy. Jeśli zależy Ci na wydajności i ekologiczności, wybierz EcoBoost. Jeśli natomiast cenisz sobie niezawodność i niskie koszty eksploatacji, lepszym wyborem będzie Ti-VCT.