ford focus mk3 jaki silnik



Wprowadzenie do Ford Focus MK3

Ford Focus MK3 to trzecia generacja popularnego modelu samochodu osobowego klasy kompaktowej, produkowanego przez amerykańską firmę Ford Motor Company. Model ten zadebiutował na rynku w 2010 roku i od razu zdobył uznanie zarówno krytyków, jak i użytkowników za swoje nowoczesne rozwiązania technologiczne, doskonałe właściwości jezdne oraz szeroki wybór silników. Ford Focus MK3 dostępny jest z różnymi jednostkami napędowymi, zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi (diesel), które zapewniają różne poziomy mocy i momentu obrotowego.

Jednostki napędowe Ford Focus MK3

Silniki benzynowe dostępne w Fordzie Focus MK3 obejmują jednostki o pojemnościach od 1.0 do 2.0 litra. Najmniejszy silnik to trzycylindrowy EcoBoost o pojemności 1.0 litra, dostępny w dwóch wariantach mocy: 100 KM lub 125 KM. Ten silnik charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i emisją CO2, a jednocześnie zapewnia zadowalające osiągi. Większy czterocylindrowy silnik o pojemności 1.6 litra dostępny jest w czterech wariantach mocy: 85 KM, 105 KM, 125 KM lub 150 KM. Najmocniejszy silnik benzynowy to jednostka o pojemności 2.0 litra i mocy 250 KM, stosowana w sportowej wersji ST.

Silniki wysokoprężne (diesel) dostępne w Fordzie Focus MK3 obejmują jednostki o pojemnościach od 1.5 do 2.0 litra. Silnik o pojemności 1.5 litra dostępny jest w dwóch wariantach mocy: 95 KM lub 120 KM, natomiast większy silnik o pojemności 2.0 litra oferowany jest z mocą od 115 do nawet 185 KM w topowej wersji ST Diesel.

Wybór odpowiedniego silnika

Wybór odpowiedniego silnika dla Forda Focus MK3 zależy od indywidualnych preferencji i potrzeb użytkownika. Jednostki benzynowe są zazwyczaj bardziej dynamiczne i cichsze, ale mogą zużywać więcej paliwa niż ich dieselowe odpowiedniki. Z drugiej strony, silniki wysokoprężne oferują lepszą ekonomię jazdy, zwłaszcza przy długich trasach, ale mogą być głośniejsze i droższe w utrzymaniu.

Najpopularniejszym wyborem jest silnik benzynowy EcoBoost 1.0, który oferuje doskonały kompromis między osiągami a ekonomią jazdy. Ten silnik zdobył tytuł „Silnika Roku” w latach 2012-2014, co potwierdza jego wysoką jakość i niezawodność. Dla osób szukających większej mocy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra lub 2.0 litra może być lepszym wyborem.