ile kosztuje silnik 2jz

Wstęp do kosztów silnika 2jz

Toyota 2JZ to jedna z najbardziej znanych i cenionych jednostek napędowych w świecie motoryzacji. Zasłynął dzięki swojej niezawodności, wytrzymałości oraz ogromnemu potencjałowi tuningowemu. Ale ile kosztuje taki silnik? Cena silnika 2JZ może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak stan techniczny, przebieg, czy miejsce zakupu. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu zagadnieniu.

Najpierw warto zaznaczyć, że mówimy o silniku produkowanym przez japońską firmę Toyota od 1991 do 2002 roku. Jest to sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3 litrów, który zdobył popularność głównie dzięki modelom Supra MK4, ale był montowany także w innych modelach tej marki. Wyróżniają go dwie turbosprężarki i możliwość uzyskania dużej mocy przy relatywnie niskim koszcie modyfikacji.

Zakres cenowy silnika 2JZ

Ceny używanych silników 2JZ mogą znacznie się różnić. Na rynku wtórnym cena takiego silnika może zaczynać się już od około 1000 dolarów za jednostkę w stanie wymagającym remontu. Średnia cena za używany silnik 2JZ, który jest w dobrym stanie technicznym i nie wymaga natychmiastowej interwencji, to około 2000-3000 dolarów. Natomiast za jednostki po kapitalnym remoncie, z niskim przebiegiem lub po profesjonalnej modyfikacji cena może wzrosnąć nawet do 5000 dolarów i więcej.

Warto jednak pamiętać, że do ceny samego silnika często trzeba doliczyć koszty transportu, zwłaszcza jeśli kupujemy go z zagranicy. Dodatkowo, jeśli planujemy montaż w innym modelu niż Supra MK4, możemy potrzebować dodatkowych części do adaptacji, co również generuje dodatkowe koszty.

Koszt nowego silnika 2JZ

Choć produkcja silników 2JZ została zakończona w 2002 roku, nadal można znaleźć nowe jednostki na sprzedaż. Są to najczęściej silniki z magazynowych zapasów lub tzw. crate engines – nowe silniki sprzedawane bezpośrednio przez producenta jako części zamienne. Cena takiego nowego silnika 2JZ może wynosić nawet ponad 10 tysięcy dolarów.

Podsumowując, koszt silnika 2JZ zależy od wielu czynników i może znacznie się różnić. Warto jednak pamiętać, że niezależnie od ceny, jest to inwestycja w jedną z najbardziej cenionych jednostek napędowych w historii motoryzacji.