Nissan Qashqai – jaki silnik wybrać? Przewodnik po jednostkach napędowych

Nissan Qashqai to niekwestionowany król segmentu crossoverów w Europie. Od swojej premiery w 2006 roku zdefiniował na nowo samochód rodzinny, oferując praktyczność, komfort i podwyższoną pozycję za kierownicą. Wybór odpowiedniego egzemplarza, zwłaszcza na rynku wtórnym, sprowadza się jednak do kluczowego pytania: który silnik będzie najlepszy?

Odpowiedź, jak to zwykle bywa, brzmi: „to zależy”. Zależy od Twojego stylu jazdy, rocznych przebiegów, budżetu i oczekiwań co do dynamiki i niezawodności. W tym wyczerpującym poradniku przeanalizujemy wszystkie generacje i dostępne w nich jednostki napędowe, aby pomóc Ci podjąć świadomą decyzję.

Podział na generacje – klucz do zrozumienia oferty

Paleta silników w Qashqaiu zmieniała się diametralnie wraz z kolejnymi odsłonami modelu. Dlatego kluczowe jest, aby wiedzieć, o której generacji mówimy:

  • Nissan Qashqai I (J10): produkowany w latach 2006 – 2013
  • Nissan Qashqai II (J11): produkowany w latach 2013 – 2021
  • Nissan Qashqai III (J12): produkowany od 2021 roku

Nissan Qashqai I (J10) – Klasyka gatunku

Pierwsza generacja to dziś niezwykle popularny wybór na rynku wtórnym. Oferowała proste i sprawdzone (choć nie wszystkie idealne) silniki.

Silniki benzynowe (wolnossące):

  • 1.6 (114 KM, po lifcie 117 KM): Podstawowa i najpopularniejsza jednostka benzynowa. To prosty, wolnossący silnik z wielopunktowym wtryskiem i paskiem rozrządu.
    • Zalety: Tani w utrzymaniu, bardzo niezawodny, świetnie współpracuje z instalacjami LPG. Dostępność części jest wzorowa.
    • Wady: Niska dynamika, zwłaszcza przy pełnym obciążeniu. Wyraźnie brakuje mu „dołu”, co wymaga częstszego operowania skrzynią biegów. Spalanie w mieście może dochodzić do 9-10 l/100 km.
    • Dla kogo? Idealny wybór dla kierowców o spokojnym usposobieniu, poruszających się głównie po mieście i na krótkich dystansach, a także dla tych, którzy planują montaż instalacji gazowej.
  • 2.0 (141 KM): Większy brat 1.6, również wolnossący, ale wyposażony w bezobsługowy łańcuch rozrządu.
    • Zalety: Zapewnia już w pełni wystarczającą dynamikę, jest elastyczniejszy i lepiej radzi sobie na trasach szybkiego ruchu. Uważany za pancerną i bezawaryjną jednostkę. Opcjonalnie dostępny z napędem 4×4 i dobrą automatyczną skrzynią CVT.
    • Wady: Wyższe spalanie (w mieście nawet 11-12 l/100 km) i droższe ubezpieczenie.
    • Dla kogo? To najlepszy i najbezpieczniejszy wybór w Qashqaiu I, jeśli budżet na paliwo nie jest priorytetem. Zapewnia komfort, dynamikę i święty spokój.

Silniki Diesla (dCi):

  • 1.5 dCi (106 KM, po lifcie 110 KM): Silnik znany z wielu modeli Renault i Nissana.
    • Zalety: Bardzo niskie zużycie paliwa (realnie 5-6 l/100 km), przyzwoita kultura pracy.
    • Wady: Jedna, ale poważna – ryzyko obrócenia się panewek korbowodowych. Usterka jest katastrofalna w skutkach i droga w naprawie. W nowszych wersjach (110 KM) problem ograniczono, ale ryzyko wciąż istnieje.
    • Dla kogo? Tylko dla świadomych użytkowników, którzy znają historię serwisową auta i profilaktycznie (np. co 80-100 tys. km) zdecydują się na wymianę panewek. Wybór bardzo ryzykowny.
  • 1.6 dCi (130 KM): Wprowadzony pod koniec produkcji (ok. 2011 r.). Zupełnie nowa konstrukcja.
    • Zalety: Świetna relacja dynamiki do spalania. Silnik jest elastyczny, cichy i oszczędny. Posiada trwały łańcuch rozrządu i jest pozbawiony wady fabrycznej znanej z 1.5 dCi.
    • Wady: Jako nowsza konstrukcja, jest bardziej skomplikowany i droższy w ewentualnych naprawach.
    • Dla kogo? Zdecydowanie najlepszy i najbezpieczniejszy diesel w Qashqaiu I. Jeśli szukasz oszczędności bez wielkiego ryzyka, to jest to strzał w dziesiątkę.
  • 2.0 dCi (150 KM): Najmocniejszy diesel, również konstrukcji Renault-Nissan.
    • Zalety: Fantastyczna dynamika i wysoki moment obrotowy. Trwały łańcuch rozrządu i ogólna wysoka niezawodność. Często łączony z napędem 4×4.
    • Wady: Stosunkowo wysokie koszty utrzymania (droższy osprzęt, np. wtryskiwacze piezoelektryczne) i wyższe spalanie niż w mniejszych dieslach.
    • Dla kogo? Dla osób często podróżujących po autostradach, potrzebujących holować przyczepę lub po prostu ceniących sobie duży zapas mocy.

Werdykt dla Qashqai I: Najbezpieczniejszym i najbardziej polecanym wyborem jest benzynowy silnik 2.0. Jeśli priorytetem jest diesel, szukaj 1.6 dCi. Jednostki 1.6 benzyna warto rozważyć do miasta i LPG, a 1.5 dCi należy unikać, chyba że masz pewność co do jego historii i profilaktycznej wymiany panewek.

Nissan Qashqai II (J11) – Era downsizingu

Druga generacja przyniosła rewolucję pod maską. Zniknęły wolnossące silniki benzynowe, a ich miejsce zajęły mniejsze jednostki z turbodoładowaniem (DIG-T).

Silniki benzynowe (DIG-T – Direct Injection Gasoline-Turbo):

  • 1.2 DIG-T (115 KM): Zastąpił silnik 1.6.
    • Zalety: Przyzwoita dynamika w mieście, niskie spalanie przy spokojnej jeździe.
    • Wady: Podatność na podwyższone zużycie oleju silnikowego. We wczesnych egzemplarzach zdarzały się też problemy z nietrwałym łańcuchem rozrządu. Silnik jest wrażliwy na styl jazdy – przy dynamicznej jeździe spalanie gwałtownie rośnie.
    • Dla kogo? Głównie do miasta. Przy zakupie koniecznie trzeba zweryfikować stan silnika i historię serwisową pod kątem zużycia oleju.
  • 1.6 DIG-T (163 KM): Mocniejsza opcja benzynowa.
    • Zalety: Bardzo dobra dynamika, która potrafi zaskoczyć. Osiągi zbliżone do hot-hatchy. Jednocześnie, przy delikatnym traktowaniu, potrafi być oszczędny. Uważany za jednostkę znacznie trwalszą i mniej problematyczną niż 1.2.
    • Wady: Jest to silnik rzadziej spotykany na rynku wtórnym.
    • Dla kogo? Dla kierowców szukających uniwersalnego samochodu, który da sporo frajdy z jazdy. To jeden z najlepszych wyborów w tej generacji.
  • 1.3 DIG-T (140 KM / 160 KM): Wprowadzony przy okazji liftingu (ok. 2018 roku). Nowoczesna jednostka opracowana wspólnie z Mercedesem.
    • Zalety: Znakomita kultura pracy, świetna elastyczność i osiągi w obu wariantach mocy. Niskie spalanie. Jak dotąd, cieszy się opinią bardzo niezawodnego i dopracowanego silnika.
    • Wady: Brak.
    • Dla kogo? Absolutnie dla każdego. To najlepszy i najbardziej pożądany silnik benzynowy w Qashqaiu II. Łączy wszystko, co najlepsze: dynamikę, oszczędność i niezawodność.

Silniki Diesla (dCi):

  • 1.5 dCi (110 KM / 115 KM): Udoskonalona wersja znanej jednostki.
    • Zalety: Niezmiennie rekordowo niskie spalanie. Poprawiono w nim problem z panewkami, dzięki czemu jest znacznie bezpieczniejszym wyborem niż w J10.
    • Wady: Dynamika jest co najwyżej wystarczająca.
    • Dla kogo? Dla osób pokonujących bardzo duże przebiegi, głównie w trasie, dla których każdy litr paliwa ma znaczenie.
  • 1.6 dCi (130 KM): Sprawdzona i polecana jednostka przeniesiona z poprzednika.
    • Zalety: Wciąż świetny kompromis między mocą a spalaniem. Niezawodny i dynamiczny. Dostępny z napędem 4×4 i automatem Xtronic (CVT).
    • Wady: Powoli wypierany przez nowsze konstrukcje.
    • Dla kogo? To wciąż pewny i godny polecenia wybór, szczególnie jeśli znajdziemy zadbany egzemplarz z początku produkcji J11.
  • 1.7 dCi (150 KM): Wprowadzony pod koniec produkcji, zastąpił 1.6 dCi.
    • Zalety: Dobra dynamika i wysoki moment obrotowy.
    • Wady: W praktyce nie oferuje znacząco lepszych osiągów od 1.6 dCi, a potrafi spalić nieco więcej.
    • Dla kogo? Dobra opcja w najmłodszych rocznikach, często łączona z bogatym wyposażeniem, napędem 4×4 i automatem.

Werdykt dla Qashqai II: Bezapelacyjnie najlepszym wyborem jest silnik 1.3 DIG-T w dowolnej wersji mocy. Jest nowoczesny, oszczędny i niezawodny. Dla szukających wrażeń polecany jest 1.6 DIG-T. Wśród diesli najbezpieczniejszym i najbardziej uniwersalnym wyborem pozostaje 1.6 dCi.

Nissan Qashqai III (J12) – Czas na elektryfikację

Najnowsza generacja to całkowita zmiana filozofii. Z oferty na dobre zniknęły silniki Diesla. Postawiono na miękką hybrydę oraz innowacyjny napęd e-POWER.

  • 1.3 DIG-T mHEV (140 KM / 158 KM): Znany i lubiany silnik 1.3 został wyposażony w układ tzw. miękkiej hybrydy (Mild Hybrid).
    • Co to oznacza? Mały silnik elektryczny wspomaga jednostkę spalinową przy ruszaniu i przyspieszaniu, co obniża nieco spalanie i emisję CO2. Pozwala też na dłuższe działanie systemu Start/Stop. To nie jest hybryda, na której można jechać na samym prądzie.
    • Zalety: Bardzo wysoka kultura pracy, dobra dynamika (zwłaszcza w wersji 158 KM), rozsądne spalanie. Wersja 158 KM jest dostępna z nową, ulepszoną skrzynią Xtronic i napędem 4×4.
    • Dla kogo? To standardowy i bardzo dobry wybór dla większości kierowców. Jest to dopracowana i uniwersalna jednostka do każdego rodzaju zastosowań.
  • e-POWER (190 KM): To unikatowy napęd hybrydowy.
    • Jak to działa? Koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Silnik spalinowy (trzycylindrowy 1.5 turbo) nie ma mechanicznego połączenia z kołami – działa on jedynie jako generator prądu dla silnika elektrycznego i małej baterii.
    • Zalety: Wrażenia z jazdy są niemal identyczne jak w samochodzie elektrycznym – natychmiastowa reakcja na gaz, cisza, płynność. Bardzo niskie spalanie, szczególnie w warunkach miejskich i podmiejskich. Nie trzeba go ładować z gniazdka.
    • Wady: Na autostradzie, przy stałej, wysokiej prędkości, spalanie rośnie i przewaga nad miękką hybrydą zanika.
    • Dla kogo? To rewolucyjna propozycja dla osób, które jeżdżą głównie po mieście i w jego okolicach. Jeśli chcesz poczuć zalety „elektryka” bez lęku o zasięg i konieczności ładowania – e-POWER jest dla Ciebie.

Werdykt dla Qashqai III: Wybór jest prosty. Jeśli cenisz klasyczne rozwiązania i jeździsz w cyklu mieszanym z dużym udziałem tras, wybierz 1.3 DIG-T mHEV (wersja 158 KM z automatem to optymalna konfiguracja). Jeśli Twoim żywiołem jest miasto, a płynność i cisza napędu elektrycznego są dla Ciebie kluczowe, postaw na innowacyjny e-POWER.

Podsumowanie – jaki silnik dla kogo?

  • Do miasta i na krótkie trasy: 1.6 benzyna (J10), 1.2 DIG-T (J11), e-POWER (J12).
  • Na długie trasy i autostrady: 2.0 benzyna (J10), 1.6/1.7 dCi (J11), 1.3 DIG-T mHEV (J12).
  • Największa niezawodność (święty spokój): 2.0 benzyna (J10), 1.3 DIG-T (J11/J12), 1.6 dCi (J10/J11).
  • Maksymalna oszczędność paliwa: 1.5 dCi (J10/J11 – z uwzględnieniem ryzyka), e-POWER (J12).
  • Najlepsza dynamika i frajda z jazdy: 1.6 DIG-T (J11), 2.0 dCi (J10).

Mamy nadzieję, że ten szczegółowy przewodnik rozjaśnił Ci sytuację na rynku silników Nissana Qashqai. Pamiętaj, że niezależnie od wyboru, kluczowy jest stan techniczny konkretnego egzemplarza i udokumentowana historia serwisowa. Udanych łowów!

Odpowiedź, jak to zwykle bywa, brzmi: „to zależy”. Zależy od Twojego stylu jazdy, rocznych przebiegów, budżetu i oczekiwań co do dynamiki i niezawodności. W tym wyczerpującym poradniku przeanalizujemy wszystkie generacje i dostępne w nich jednostki napędowe, aby pomóc Ci podjąć świadomą decyzję.

Podział na generacje – klucz do zrozumienia oferty

Paleta silników w Qashqaiu zmieniała się diametralnie wraz z kolejnymi odsłonami modelu. Dlatego kluczowe jest, aby wiedzieć, o której generacji mówimy:

  • Nissan Qashqai I (J10): produkowany w latach 2006 – 2013
  • Nissan Qashqai II (J11): produkowany w latach 2013 – 2021
  • Nissan Qashqai III (J12): produkowany od 2021 roku

Nissan Qashqai I (J10) – Klasyka gatunku

Pierwsza generacja to dziś niezwykle popularny wybór na rynku wtórnym. Oferowała proste i sprawdzone (choć nie wszystkie idealne) silniki.

Silniki benzynowe (wolnossące):

  • 1.6 (114 KM, po lifcie 117 KM): Podstawowa i najpopularniejsza jednostka benzynowa. To prosty, wolnossący silnik z wielopunktowym wtryskiem i paskiem rozrządu.
    • Zalety: Tani w utrzymaniu, bardzo niezawodny, świetnie współpracuje z instalacjami LPG. Dostępność części jest wzorowa.
    • Wady: Niska dynamika, zwłaszcza przy pełnym obciążeniu. Wyraźnie brakuje mu „dołu”, co wymaga częstszego operowania skrzynią biegów. Spalanie w mieście może dochodzić do 9-10 l/100 km.
    • Dla kogo? Idealny wybór dla kierowców o spokojnym usposobieniu, poruszających się głównie po mieście i na krótkich dystansach, a także dla tych, którzy planują montaż instalacji gazowej.
  • 2.0 (141 KM): Większy brat 1.6, również wolnossący, ale wyposażony w bezobsługowy łańcuch rozrządu.
    • Zalety: Zapewnia już w pełni wystarczającą dynamikę, jest elastyczniejszy i lepiej radzi sobie na trasach szybkiego ruchu. Uważany za pancerną i bezawaryjną jednostkę. Opcjonalnie dostępny z napędem 4×4 i dobrą automatyczną skrzynią CVT.
    • Wady: Wyższe spalanie (w mieście nawet 11-12 l/100 km) i droższe ubezpieczenie.
    • Dla kogo? To najlepszy i najbezpieczniejszy wybór w Qashqaiu I, jeśli budżet na paliwo nie jest priorytetem. Zapewnia komfort, dynamikę i święty spokój.

Silniki Diesla (dCi):

  • 1.5 dCi (106 KM, po lifcie 110 KM): Silnik znany z wielu modeli Renault i Nissana.
    • Zalety: Bardzo niskie zużycie paliwa (realnie 5-6 l/100 km), przyzwoita kultura pracy.
    • Wady: Jedna, ale poważna – ryzyko obrócenia się panewek korbowodowych. Usterka jest katastrofalna w skutkach i droga w naprawie. W nowszych wersjach (110 KM) problem ograniczono, ale ryzyko wciąż istnieje.
    • Dla kogo? Tylko dla świadomych użytkowników, którzy znają historię serwisową auta i profilaktycznie (np. co 80-100 tys. km) zdecydują się na wymianę panewek. Wybór bardzo ryzykowny.
  • 1.6 dCi (130 KM): Wprowadzony pod koniec produkcji (ok. 2011 r.). Zupełnie nowa konstrukcja.
    • Zalety: Świetna relacja dynamiki do spalania. Silnik jest elastyczny, cichy i oszczędny. Posiada trwały łańcuch rozrządu i jest pozbawiony wady fabrycznej znanej z 1.5 dCi.
    • Wady: Jako nowsza konstrukcja, jest bardziej skomplikowany i droższy w ewentualnych naprawach.
    • Dla kogo? Zdecydowanie najlepszy i najbezpieczniejszy diesel w Qashqaiu I. Jeśli szukasz oszczędności bez wielkiego ryzyka, to jest to strzał w dziesiątkę.
  • 2.0 dCi (150 KM): Najmocniejszy diesel, również konstrukcji Renault-Nissan.
    • Zalety: Fantastyczna dynamika i wysoki moment obrotowy. Trwały łańcuch rozrządu i ogólna wysoka niezawodność. Często łączony z napędem 4×4.
    • Wady: Stosunkowo wysokie koszty utrzymania (droższy osprzęt, np. wtryskiwacze piezoelektryczne) i wyższe spalanie niż w mniejszych dieslach.
    • Dla kogo? Dla osób często podróżujących po autostradach, potrzebujących holować przyczepę lub po prostu ceniących sobie duży zapas mocy.

Werdykt dla Qashqai I: Najbezpieczniejszym i najbardziej polecanym wyborem jest benzynowy silnik 2.0. Jeśli priorytetem jest diesel, szukaj 1.6 dCi. Jednostki 1.6 benzyna warto rozważyć do miasta i LPG, a 1.5 dCi należy unikać, chyba że masz pewność co do jego historii i profilaktycznej wymiany panewek.

Nissan Qashqai II (J11) – Era downsizingu

Druga generacja przyniosła rewolucję pod maską. Zniknęły wolnossące silniki benzynowe, a ich miejsce zajęły mniejsze jednostki z turbodoładowaniem (DIG-T).

Silniki benzynowe (DIG-T – Direct Injection Gasoline-Turbo):

  • 1.2 DIG-T (115 KM): Zastąpił silnik 1.6.
    • Zalety: Przyzwoita dynamika w mieście, niskie spalanie przy spokojnej jeździe.
    • Wady: Podatność na podwyższone zużycie oleju silnikowego. We wczesnych egzemplarzach zdarzały się też problemy z nietrwałym łańcuchem rozrządu. Silnik jest wrażliwy na styl jazdy – przy dynamicznej jeździe spalanie gwałtownie rośnie.
    • Dla kogo? Głównie do miasta. Przy zakupie koniecznie trzeba zweryfikować stan silnika i historię serwisową pod kątem zużycia oleju.
  • 1.6 DIG-T (163 KM): Mocniejsza opcja benzynowa.
    • Zalety: Bardzo dobra dynamika, która potrafi zaskoczyć. Osiągi zbliżone do hot-hatchy. Jednocześnie, przy delikatnym traktowaniu, potrafi być oszczędny. Uważany za jednostkę znacznie trwalszą i mniej problematyczną niż 1.2.
    • Wady: Jest to silnik rzadziej spotykany na rynku wtórnym.
    • Dla kogo? Dla kierowców szukających uniwersalnego samochodu, który da sporo frajdy z jazdy. To jeden z najlepszych wyborów w tej generacji.
  • 1.3 DIG-T (140 KM / 160 KM): Wprowadzony przy okazji liftingu (ok. 2018 roku). Nowoczesna jednostka opracowana wspólnie z Mercedesem.
    • Zalety: Znakomita kultura pracy, świetna elastyczność i osiągi w obu wariantach mocy. Niskie spalanie. Jak dotąd, cieszy się opinią bardzo niezawodnego i dopracowanego silnika.
    • Wady: Brak.
    • Dla kogo? Absolutnie dla każdego. To najlepszy i najbardziej pożądany silnik benzynowy w Qashqaiu II. Łączy wszystko, co najlepsze: dynamikę, oszczędność i niezawodność.

Silniki Diesla (dCi):

  • 1.5 dCi (110 KM / 115 KM): Udoskonalona wersja znanej jednostki.
    • Zalety: Niezmiennie rekordowo niskie spalanie. Poprawiono w nim problem z panewkami, dzięki czemu jest znacznie bezpieczniejszym wyborem niż w J10.
    • Wady: Dynamika jest co najwyżej wystarczająca.
    • Dla kogo? Dla osób pokonujących bardzo duże przebiegi, głównie w trasie, dla których każdy litr paliwa ma znaczenie.
  • 1.6 dCi (130 KM): Sprawdzona i polecana jednostka przeniesiona z poprzednika.
    • Zalety: Wciąż świetny kompromis między mocą a spalaniem. Niezawodny i dynamiczny. Dostępny z napędem 4×4 i automatem Xtronic (CVT).
    • Wady: Powoli wypierany przez nowsze konstrukcje.
    • Dla kogo? To wciąż pewny i godny polecenia wybór, szczególnie jeśli znajdziemy zadbany egzemplarz z początku produkcji J11.
  • 1.7 dCi (150 KM): Wprowadzony pod koniec produkcji, zastąpił 1.6 dCi.
    • Zalety: Dobra dynamika i wysoki moment obrotowy.
    • Wady: W praktyce nie oferuje znacząco lepszych osiągów od 1.6 dCi, a potrafi spalić nieco więcej.
    • Dla kogo? Dobra opcja w najmłodszych rocznikach, często łączona z bogatym wyposażeniem, napędem 4×4 i automatem.

Werdykt dla Qashqai II: Bezapelacyjnie najlepszym wyborem jest silnik 1.3 DIG-T w dowolnej wersji mocy. Jest nowoczesny, oszczędny i niezawodny. Dla szukających wrażeń polecany jest 1.6 DIG-T. Wśród diesli najbezpieczniejszym i najbardziej uniwersalnym wyborem pozostaje 1.6 dCi.

Nissan Qashqai III (J12) – Czas na elektryfikację

Najnowsza generacja to całkowita zmiana filozofii. Z oferty na dobre zniknęły silniki Diesla. Postawiono na miękką hybrydę oraz innowacyjny napęd e-POWER.

  • 1.3 DIG-T mHEV (140 KM / 158 KM): Znany i lubiany silnik 1.3 został wyposażony w układ tzw. miękkiej hybrydy (Mild Hybrid).
    • Co to oznacza? Mały silnik elektryczny wspomaga jednostkę spalinową przy ruszaniu i przyspieszaniu, co obniża nieco spalanie i emisję CO2. Pozwala też na dłuższe działanie systemu Start/Stop. To nie jest hybryda, na której można jechać na samym prądzie.
    • Zalety: Bardzo wysoka kultura pracy, dobra dynamika (zwłaszcza w wersji 158 KM), rozsądne spalanie. Wersja 158 KM jest dostępna z nową, ulepszoną skrzynią Xtronic i napędem 4×4.
    • Dla kogo? To standardowy i bardzo dobry wybór dla większości kierowców. Jest to dopracowana i uniwersalna jednostka do każdego rodzaju zastosowań.
  • e-POWER (190 KM): To unikatowy napęd hybrydowy.
    • Jak to działa? Koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Silnik spalinowy (trzycylindrowy 1.5 turbo) nie ma mechanicznego połączenia z kołami – działa on jedynie jako generator prądu dla silnika elektrycznego i małej baterii.
    • Zalety: Wrażenia z jazdy są niemal identyczne jak w samochodzie elektrycznym – natychmiastowa reakcja na gaz, cisza, płynność. Bardzo niskie spalanie, szczególnie w warunkach miejskich i podmiejskich. Nie trzeba go ładować z gniazdka.
    • Wady: Na autostradzie, przy stałej, wysokiej prędkości, spalanie rośnie i przewaga nad miękką hybrydą zanika.
    • Dla kogo? To rewolucyjna propozycja dla osób, które jeżdżą głównie po mieście i w jego okolicach. Jeśli chcesz poczuć zalety „elektryka” bez lęku o zasięg i konieczności ładowania – e-POWER jest dla Ciebie.

Werdykt dla Qashqai III: Wybór jest prosty. Jeśli cenisz klasyczne rozwiązania i jeździsz w cyklu mieszanym z dużym udziałem tras, wybierz 1.3 DIG-T mHEV (wersja 158 KM z automatem to optymalna konfiguracja). Jeśli Twoim żywiołem jest miasto, a płynność i cisza napędu elektrycznego są dla Ciebie kluczowe, postaw na innowacyjny e-POWER.

Podsumowanie – jaki silnik dla kogo?

  • Do miasta i na krótkie trasy: 1.6 benzyna (J10), 1.2 DIG-T (J11), e-POWER (J12).
  • Na długie trasy i autostrady: 2.0 benzyna (J10), 1.6/1.7 dCi (J11), 1.3 DIG-T mHEV (J12).
  • Największa niezawodność (święty spokój): 2.0 benzyna (J10), 1.3 DIG-T (J11/J12), 1.6 dCi (J10/J11).
  • Maksymalna oszczędność paliwa: 1.5 dCi (J10/J11 – z uwzględnieniem ryzyka), e-POWER (J12).
  • Najlepsza dynamika i frajda z jazdy: 1.6 DIG-T (J11), 2.0 dCi (J10).

Mamy nadzieję, że ten szczegółowy przewodnik rozjaśnił Ci sytuację na rynku silników Nissana Qashqai. Pamiętaj, że niezależnie od wyboru, kluczowy jest stan techniczny konkretnego egzemplarza i udokumentowana historia serwisowa. Udanych łowów!