Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Opel Insignia to popularny model samochodu, który zyskał uznanie zarówno wśród kierowców prywatnych, jak i firmowych. Jest to pojazd o nowoczesnym designie, komfortowym wnętrzu i przede wszystkim solidnej konstrukcji. Jednak jednym z najważniejszych aspektów, które powinien rozważyć każdy potencjalny nabywca tego modelu, jest wybór odpowiedniego silnika. W przypadku Opel Insignia mamy do wyboru kilka różnych jednostek napędowych – zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Pytanie brzmi: jaki silnik Opel Insignia jest najmniej awaryjny?
Jeśli chodzi o silniki benzynowe, na uwagę zasługuje przede wszystkim jednostka 1.8 16V o mocy 140 KM. Ten czterocylindrowy silnik ze wtryskiem pośrednim jest uznawany za jeden z najbardziej niezawodnych w ofercie marki Opel. Charakteryzuje się on dobrymi osiągami, niskim zużyciem paliwa oraz – co najważniejsze – mało skomplikowaną budową, która przekłada się na niską awaryjność.
Silnik 1.8 16V nie posiada turbosprężarki, co jest zdecydowanym plusem z punktu widzenia potencjalnych awarii. Turbosprężarka to element, który często ulega uszkodzeniom w silnikach benzynowych, a jej naprawa może być kosztowna. Dlatego też wybór jednostki bez tego komponentu to dobry pomysł dla osób szukających silnika o niskiej awaryjności.
W przypadku silników wysokoprężnych sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Opel Insignia oferowany jest z kilkoma różnymi jednostkami diesla, ale najmniej problematycznym wydaje się być silnik 2.0 CDTI. Ten czterocylindrowy silnik o mocy od 110 do 160 KM cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników i mechaników.
Silnik 2.0 CDTI stosowany w Oplu Insignia ma prostą konstrukcję, która przekłada się na niską awaryjność. Nie posiada on również tak problematycznych elementów jak dwumasowe koło zamachowe czy turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek – obie te rzeczy są częstymi źródłami problemów w innych jednostkach napędowych.
Podsumowując, zarówno w przypadku silników benzynowych, jak i diesla, wybór najmniej awaryjnej jednostki do Opla Insignia nie jest trudny. Wystarczy postawić na sprawdzone rozwiązania i unikać skomplikowanych konstrukcji z wieloma potencjalnie awaryjnymi elementami.