opel insignia jaki silnik najmniej awaryjny

Wstęp do silników Opel Insignia

Opel Insignia to popularny model samochodu, który zyskał uznanie zarówno wśród kierowców prywatnych, jak i firmowych. Jest to pojazd o nowoczesnym designie, komfortowym wnętrzu i przede wszystkim solidnej konstrukcji. Jednak jednym z najważniejszych aspektów, które powinien rozważyć każdy potencjalny nabywca tego modelu, jest wybór odpowiedniego silnika. W przypadku Opel Insignia mamy do wyboru kilka różnych jednostek napędowych – zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Pytanie brzmi: jaki silnik Opel Insignia jest najmniej awaryjny?

Najmniej awaryjne silniki benzynowe

Jeśli chodzi o silniki benzynowe, na uwagę zasługuje przede wszystkim jednostka 1.8 16V o mocy 140 KM. Ten czterocylindrowy silnik ze wtryskiem pośrednim jest uznawany za jeden z najbardziej niezawodnych w ofercie marki Opel. Charakteryzuje się on dobrymi osiągami, niskim zużyciem paliwa oraz – co najważniejsze – mało skomplikowaną budową, która przekłada się na niską awaryjność.

Silnik 1.8 16V nie posiada turbosprężarki, co jest zdecydowanym plusem z punktu widzenia potencjalnych awarii. Turbosprężarka to element, który często ulega uszkodzeniom w silnikach benzynowych, a jej naprawa może być kosztowna. Dlatego też wybór jednostki bez tego komponentu to dobry pomysł dla osób szukających silnika o niskiej awaryjności.

Najmniej awaryjne silniki diesla

W przypadku silników wysokoprężnych sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Opel Insignia oferowany jest z kilkoma różnymi jednostkami diesla, ale najmniej problematycznym wydaje się być silnik 2.0 CDTI. Ten czterocylindrowy silnik o mocy od 110 do 160 KM cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników i mechaników.

Silnik 2.0 CDTI stosowany w Oplu Insignia ma prostą konstrukcję, która przekłada się na niską awaryjność. Nie posiada on również tak problematycznych elementów jak dwumasowe koło zamachowe czy turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek – obie te rzeczy są częstymi źródłami problemów w innych jednostkach napędowych.

Podsumowując, zarówno w przypadku silników benzynowych, jak i diesla, wybór najmniej awaryjnej jednostki do Opla Insignia nie jest trudny. Wystarczy postawić na sprawdzone rozwiązania i unikać skomplikowanych konstrukcji z wieloma potencjalnie awaryjnymi elementami.